top of page
פוסטים נבחרים

איך אפשר לעורר מחדש את הזוגיות, גם אחרי 10 שנים, 3 ילדים, כלב ומשכנתא


התעוררות בזוגיות ------------------- אני מאמין גדול בזוגיות. אני מאמין שזה ה-בית ספר להתפתחות. אני מאמין שאפשר להתפתח ולהיות חופשי בזוגיות. וכן אני מדבר על זוגיות מונוגמית.

( בפוסט אחר אכתוב על מה קורה לגבר כשאשתו מספרת לו שרוצה לפתוח את היחסים ...)

וגם אם נעלמה האינטימיות והמיניות אחרי 10 שנים, 3 ילדים, כלב ומשכנתא אפשר לעורר ולחדש אותה מחדש.

אני רוצה לחלוק אתכם כמה נקודות שעזרו למספר גברים שהיו אצלי בתהליכים אישיים ובקבוצות גברים לעשות שינוים מדהימים, כמו:

** להוריד את המילה "גירושים" מהשיח אחרי משבר של 3 שנים בזוגיות, מריבות, קרירות וחוסר תקשורת זוגית ולהתקרב מחדש. ** במהלך תהליך גירושין וחיפוש בית חדש לו ולילדים, להבין שרוצה בה ולבחור מחדש לעבוד על עצמו ועל הקשר, לחדש אינטימיות וקרבה אחרי תקופה ארוכה של נתק ואפילו בלי שיח. ** בזוגיות אוהבת, חברית ועם ילד קטן אך בלי סקס מזה מספר שנים ( לא להרים גבה, לא הרבה זוגות מדברים על זה, אבל זה קורה ה ר ב ה אחרי הריון ראשון ושני ועוד מלא סיבות - בפוסט אחר).

אז מה עזר להם? 1. הנחת יסוד שזוגיות היא משולש שכולל אותי, אותה ואת הזוגיות. וכדי לחוות מלאות, חופש יש לכל אחד את האחריות לתהליך ההתפתחות שלו/ה ויש את האחריות המשותפת לטפח את הישות של הזוגיות.

2. כשמישהו בזוגיות עובר שינוי זה משנה את הסטטוס קוו של כל אחד ומזמין את האחר להתפתחות.

3. הבנה ששני הפרטנרים בזוגיות משתנים וצומחים עם השנים וכדי שהזוגיות תחיה היא גם צריכה להכיל את השינויים הללו ולהשתנות ( בהגדרה, בחוזה הפנימי ביניהם, בציפיות ובצרכים..)

אני אתן דוגמא:

למשל, האחד, גבר אוהב, מלא שמח מקים עסק חדש ונעלם להמון שעות מהבית. לחודשים ושנים. נהיה משימתי להחריד ושוכח את עצמו, את אהובתו והילדים שלו. עסוק בלפרנס ולדאוג למשפחה. כשמגיע הביתה הראש טרוד בעסק. מזמן כבר לא יצאו לדייט, לא יושבים לשיחות אינטימיות שהיו להם פעם, יש התרחקות, קרירות, אין אינטימיות ועם השנים גם אין יחסי מין. או שזה קורה אחת ל... עם השנים הריחוק, התסכול הופכים למריבות. קשות. ומישהו מחליט שדי. מתגרשים.

וכאן יש הזדמנות להתעוררות. ובחירה.

זה שהצליח לעשות שינוי הבין ש: 1. שכח את עצמו לגמרי: את הצרכים שלו, את הרצונות שלו, את החלומות והתשוקות שלו. התנתק מעצמו ואף ויתר על עצמו. 2. הבין שהוא חייב את זה לעצמו. שגם אם יתגרש, הוא יפגוש את עצמו שוב באותה סיטואציה בזוגיות הבאה ושיש לו עכשיו הזדמנות לצמיחה ולשינוי. 3. כשהבין את זה, לקח אחריות והחל תהליך התפתחות אישי שלו ( אישי או בקבוצה) של חיבור גם לרגש וגם לעמוד השדרה, וגם למלא את עצמו ואת המשאבים שלו, וגם של חיבור לתשוקות ולרצונות שלו. 4. בחר לעשות את התהליך הזה בתוך הזוגיות. תקשר את זה עם זוגתו. 5. בחר בזוגיות. מחדש. הבין שרוצה בה, אוהב אותה ורוצה לשמור ולהשקיע בזוגיות. החל לחזר, חזר להיות הגבר הרומנטי שהיה, נזכר בדברים שהיא אוהבת והפתיע אותה. זה מיידית פתח פתח ומרחב לתקשורת זוגית ואינטימית.

נכון, זה לא קסם. זה לא קרה ברגע. אבל זה אפשרי.

זה דרש התעוררות, בחירה, לקיחת אחריות ומחויבות.

זכות גדולה בשבילי להיות חלק מריפוי הלב בין גברים ונשים.

מה עוד אפשרי עבורכם ? מה עוד אפשרי עבורי? איך עוד אוכל להיות גשר לריפוי בתוך ובין גברים ונשים?

פוסטים אחרונים
עקוב אחרי
תגיות
ארכיון
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page